Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2015 00:42 - Аз съм Шарли, означава Аз съм Свободен! Аз не съм Шарли, е самопризнание Аз съм овца.
Автор: demograph Категория: Политика   
Прочетен: 11154 Коментари: 20 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Днес във Франция и в целия свят на пазара излезе историческият брой на сатиричния вестник "Шарли Ебдо" след атентата срещу редакцията му на 7 януари.
Изданието, което излезе в тираж от 3 млн. копия, се изчерпа за часове. Сайтът "Биволъ" преведе редакционната статия, с която френската медия проговаря за първи път от страниците на своя вестник. 

Ето редакционната статия на вестника>

От седмица насам атеистичният вестник Шарли сътвори повече чудеса от всички светци и пророци накуп.

Чудото, с което сме най-горди е това, което държите в ръцете си, вестникът, който винаги сме правили, в компанията на хората, които винаги са го правили.

Чудото, което най-силно ни разсмя бяха камбаните на Нотърдам (катедралата Парижката Света Богородица б.ред), които звъняха в наша чест…

От седмица насам Шарли повдига повече от планини по целия свят. От седмица насам, както прекрасно го нарисува Вилем, Шарли има много нови приятели.

Анонимни и световно известни, скромни и богати, невярващи и религиозни лидери, искрени и йезуити, такива, които ще останат за цял живот и такива, които само за кратко преминават.

Днес ги приемаме всички. Нямаме нито време, нито сърце да ги отсяваме. Но не се заблуждаваме. Благодарим от цялото си сърце на милионите обикновени граждани и на представляващите институциите, които са наистина на наша страна, които искрено и дълбоко в себе си « са Шарли » и които ще се разпознаят.

Другите ги пращаме на майната си. Така или иначе на тях им е все тая…

Един въпрос все пак ни човърка: ще изчезне ли най-накрая от политическия и интелектуалния речник мръсната дума « светски интегрист »?

Ще престанат ли най-после да измислят умни семантични усуквания, за да квалифицират еднакво убийците и техните жертви?

През последните години се чувствахме малко самотни в опитите да отблъскваме с удари на молив откровените гадории, както и псевдоинтелектуалните префинености, които хвърляха в лицато ни и в лицата на приятелите ни:
ислямофоби.., християнофоби..., провокатори..., безотговорни.., наливащи масло в огъня..., расисти..., търсехте си го… Да, ние осъждаме тероризма, но… Да, заплашването със смърт на карикатуристи е лошо, но… Да, подпалването на вестник е лошо, но…

Ние чухме всички тези неща и нашите приятели също. Опитвахме се често да им се присмиваме, защото това правим най-добре.

Но сега бихме искали да се присмиваме на друго. Защото отново се започва.

Кръвта на Кабю, Шарб, Оноре, Тинюс, Волински, Елза Каят, Бернар Марис, Мустафа Урад, Мишел Рено, Франк Бринсоларо, Фредерик Боасо, Ахмед Мерабе, Клариса Жан-Филип, Филип Браам, Йохан Коен, Йоав Хатаб, Франсоа-Мишел Саада още не беше изсъхнала, когато Тиери Мейсан (френски писател, конспирационист, близък до Хизбула и поддръжник на режима на Башар Ал Асад б. ред.) обясни на феновете си във Facebook, че разбира се ставало въпрос за юдео-американско-западен комплот...

Вече чухме оттук-оттам разни чистоплюйковци да бърчат нос заради мнозинството събрало се в неделя, пускайки лиги от крайчеца на устните си с вечните аргументи за оправдаване на тероризма и религиозния фашизъм и да се възмущават, между другото, че отдаването на почест на полицаите е равносилно на СС.

Не, в тази касапница няма по-малко несправедливо умрели от други.

Франк, който загина в редакцията на « Шарли » и неговите колеги, убити през тази варварска седмица умряха, за да защитават идеи, които може би дори не са били техните собствени.

Ще пробваме все пак да бъдем оптимисти, въпреки че не се връзва със сезона.

Ще се надяваме, че след този 7 януари 2015 твърдата защита на светското ще е нещо нормално по подразбиране за всички, че най-накрая ще престанат заради пози, електорални сметки или подлост да легитимират или дори да толерират комунотаризма и културния релативизъм, които отварят пътя само на едно нещо:

религиозния тоталитаризъм.

Да, израелско-палестинският конфликт е реалност,
да международната геополитика е поредица от маневри и провали,
да, социалното положение на така нареченото « население от мюсюлмански произход » във Франция е дълбоко несправедливо,
да, с расизма и дискриминацията трябва да се борим без отдих.

За щастие съществуват много инструменти, за да се опитаме да решим тези сериозни проблеми, но всички ще са безполезни ако липсва един: светското начало.

Не позитивното светско, не инклузивното светско, не някакоа там неясно какво светско, а светско и точка.

Само то позволява, защото провъзгласява универсалността на правата, да се упражнява равенството, свободата, братството и сестринството.

Само то позволява пълната свобода на съзнанието, свободата, която отричат, малко или повече открито, според маркетинговото си позициониране, всички религии когато напуснат терена на стриктно интимното, за да слязат на политическия терен.

Само то позволява, колко иронично, на вярващите и на другите да живеят в мир.

Всички, които претендират да защитават мюсюлманите, приемайки тоталитарния религиозен дискурс, защитават всъщност техните палачи.

Първите жертви на ислямския фашизъм – това са мюсюлманите.

Милионите анонимни хора, всички институции, всички държавни глави и правителства, всички политически лица, интелектуалци и медийни фигури, всички религиозни лидери, които тази седмица обявиха « Аз съм Шарли » трябва да знаят, че това означава също: « Аз съм светското ».

Ние сме убедени, че за мнозинството от нашите поддръжници това се разбира от само себе си. А другите да си се оправят.

И последно, нещо важно. Бихме искали да пратим едно съобщение на папата Франсоа, който също « е Шарли » тази седмица: приемаме камбаните на Нотър Дам да звънят в наша чест, но само ако ги удрят момичетата от « Фемен ».

// Светско/секуларно/ е това общество, в което религиите са отделени от държавата и ОТ политиката, и практикуването им е въпрос на личен избор на свободния гражданин.
Светското общество не допуска поставянето на КОЯТО И ДА Е религия в привилигировано отношение спрямо останалите ВЯРВАНИЯ.
В светското общество религиите и вярванията хората могат да бъдат коментирани, критикувани и осмивани свободно .
Така, както безвкусния тоалет на една кинозвезда може да бъде коментиран и осмиван свободно, защото е проява на личния вкус на актрисата
.
Точно, както и глупостта или/и продажността на политиците и полицаите.
Критиката и надсмешката, са демократичен инструмент за усъвшенстване на света, в това число и на религиите.
Изстрелите срещу критиците и шегаджиите, както и оправдаването или омаловажаването им са гаранция за мракобесен застой.

Религии и политики, които организират, проповядват или неглежират убиването на критиците им са повече или по малко прикрит фашизъм.

Защитниците и омаловажаващите убийствата са или прикрити фащисти, или простумни овце.

Аз съм Свободен човек, следователно Аз съм Шарли.

демограф// 



Гласувай:
12


Вълнообразно


1. yotovava - Не, в тази касапница няма по-малко ...
16.01.2015 08:53
Не, в тази касапница няма по-малко несправедливо умрели от други.
цитирай
2. sestra - Който не разбира, че това е безспорно,
16.01.2015 09:08
няма едно сетиво - това за свобода, а пък то се формира с определен вид духовни усилия.
цитирай
3. vmir - Съгласен.
16.01.2015 09:14
Неслучайно путлеристите у нас се разграничиха от левичарския Шарли, въпреки обвързаността си с левичарите у нас. Защото във фундаменталистите припознават идейни събратя по терора, който е в кръвта на путлеристите. Защото фундаменталистите са епигони на болшевиките, и върховната им вяра е също като болшевишката - че лъжата става истина единствено с помощта на оръжието и терора.
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
16.01.2015 09:47
ИСТИНАТА е единствения реален път на СВОБОДАТА. Всички, които мразят или не разбират свободата, пречат на истината и боготворят лъжата.
цитирай
5. 1997 - Хе- хе- хе
16.01.2015 11:08
vmir написа:
Неслучайно путлеристите у нас се разграничиха от левичарския Шарли

още един конспирационист, близък до angpiskova, който разбира че ставало въпрос за болшевишко- путлерски комплот... /неточен цитат от статията/

Всъщност става дума за светското начало, а не за сЪветско. ;)
цитирай
6. andrei - А ти си дръвник
16.01.2015 14:12
и еврейска подлога.
цитирай
7. sestra - по темата
16.01.2015 15:16
http://rufabula.com/news/2015/01/16/caricature
цитирай
8. podvodni - Дебилска статия писана от невер...
16.01.2015 15:27
Дебилска статия писана от невероятен дебил.

Неуважаеми г-н редактор, не зная дали си наясно, но всвета не се върти около теб и такива като теб! В смета живеят и други хора различни от теб, с различна култура, разбиране за живот, манталитет, традиций, вярвания и ценостна система. Всички те имат право на своето съествуване. Ти не си този който определя и ще определя критериите по които даден човек ще бъде оприличен за цивилизован или дивак. Не си ти този който има право да каже кое е цивилизовано и кое не. Защото всеки има свещенното право на избор на съществуване. Свещенно право да мисли, чувства и изгражда своят свят и мироглед.
И всеки е фанатик сам по себе си, защото всеки си мисли, че светът се върти около него. И ти не си изключение.
Премаш камбаните да бият в твоя чест, но поставяш условие!? Това с какво те прави по-различен от тези които крещят "Алах акбар"?
Но не, ти си прекалено сляп от гняв да видиш тази огромна прилика. Толкова заслепен, че хвърляш вината са станалото върху друг, без да осъзнаеш, че вината е само и единственно твоя. В светският(физически) свят в пълна сила важат физичните закони. Един от тях гласи - на всяко действие има равно по големина и противополажно по посока противодействе. Няма следствие без причина, така като няма дм без огън. Ти се подигра с чувства на хора, без да си дадеш сметка какви душевни рани отваряш. Ти не видя тънката граница между хумор и подигравка. Ти не се съобрази с чувствата, религията и правото на съществуване на други. Ти си причината за следствието - смъртта на твоите колеги.
Ти си отговорен за тази касапница и нищо и никога неще отмени или заличи тази твоя вина.
Ти и никой друг!
цитирай
9. pepikomentatora - .
16.01.2015 15:49
... и справедливост за всички ...
цитирай
10. christotamarin - До невероятният дебиловед podvodni ..
16.01.2015 16:56
podvodni написа:
Дебилска статия писана от невероятен дебил.
..
В смета живеят и други хора различни от теб, с различна култура, разбиране за живот, манталитет, традиций, вярвания и ценостна система. Всички те имат право на своето съествуване. .. Защото всеки има свещенното право на избор на съществуване. Свещенно право да мисли, чувства и изгражда своят свят и мироглед.


>>>

И с какво това противоречи на статията, която Вие, уважаеми дебиловеде, наричате дебилска.

Off-topic: Писането на И вместо Й, както в "..ет, традиций, вя..", е една от най-грубите правописни грешки. По-надолу правилно сте написали "критериите" - браво. Удвояването на буквата Н в "Свещенно" е маловажна грешка. Членната форма "своят свят" не е грешка.
>>>

podvodni написа:
Това с какво те прави по-различен от тези които крещят "Алах акбар"?


>>>
Лично аз като християнин вярвам, че "Бог е велик", т.е. че "Аллах акбар", и ако трябва да го крещя, ще го крещя. Ама това си е ясно и без да се крещи. Само безумците се съмняват. Разбира се, че Бог е велик. Ако трябва да крещя "Аллах акбар", ще крещя. Но няма да убивам.
>>>

podvodni написа:
.. ти си прекалено сляп от гняв да видиш тази огромна прилика ..


>>>
Че има много прилики - има, ама има и голямата разлика, която Вие, дебеловеде, сте сляп да видите: аз няма да убивам. Карикатуристите, дето се гаврят със Светата Троица, бих ги заплюл, но няма да ги убивам. Смахнатите ислямисти, като убиха карикатуристите, ги направиха мъченици пред олтарът на свободата и вече примерно не подхожда да ги заплювам - почитам ги като мъченици. А убийците им - смахнати ислямисти - са просто утрепки и пачаври.
>>>

podvodni написа:
В светският(физически) свят в пълна сила важат физичните закони. Един от тях гласи - на всяко действие има равно по големина и противополажно по посока противодействе.


>>>
Ами да - равно по големина противодействие. На карикатура - пак карикатура, или пък плюнка, или пък глоба. Но не куршуми - това би противоречило на законите на физиката, т.е. на Божите закони, на законите на Аллах. Защото е писано така: "Око за око, зъб за зъб!". Не е писано: "Око за зъб" или пък "зъб за косъм".
>>>
цитирай
11. slavimirgenchev1953 - Това престъпление е най-ясният лакмус до днес
16.01.2015 19:28
кой какъв и за какво е. Или си Шарли, или си някакъв вид Али. Останалото е шикалкавене и тарикатлък.
цитирай
12. 1997 - Да се разберем
16.01.2015 20:25
andrei написа:
А ти си дръвник и еврейска подлога.

Ще зареждаш ли калашниковия?
цитирай
13. slavimirgenchev1953 - Така е то.
16.01.2015 20:39
Както казва писателят Георги Марков, хората по цял свят се делят на два основни типа: творци и паразити. (Не става дума само и просто за автори на художествени произведения, а изобщо за съзидатели, изобретатели, демиурзи). Няма как да се избяга от това положение в някакво средно, друзья, каквито и обтекаеми аргументи да привеждате от всички дерета на всички земни кълбета.
И не е никак странно, че творческите натури ясно и открито заявиха: "Аз съм Шарли!"
Другите не са
цитирай
14. slavimirgenchev1953 - Изобретен е нов автомат:
16.01.2015 20:43
кушелников.
цитирай
15. penchoan - Цирк Шарли приключи. Тези, които ...
16.01.2015 21:46
Цирк Шарли приключи. Тези, които дърпаха дявола за опашката, платиха скъпо и прескъпо с живота си. Какво следва? Подготовка за нова война, заради късогледството на западните политици.
цитирай
16. christof - В този постинг има трима комента...
16.01.2015 22:27
В този постинг има трима коментатори, които са пълни глупаци. Единият е Андрей. Познайте кои са другите двама.
цитирай
17. christof - Това беше яко.
16.01.2015 22:28
slavimirgenchev1953 написа:
Изобретен е нов автомат: кушелников.

Хахахахахахахахахаха! :)))))))
цитирай
18. kass - я?!
17.01.2015 20:40
Изглежда човек не може да бъде свободен, ако не е "Шарли"?
цитирай
19. nacionallist - Двойните стандарти на Запада от...
21.01.2015 13:45
Двойните стандарти на Запада отново се показаха с пълна сила. Който не е с нас е против нас, нали така другари капиталисти и демократи? Взели сте тази максима от съюзника ви Сталин и той като вас смяташе, че свободата е идеал за които си струва да пращаш хора на сигурна смърт. Всъщност лицемерието на т. нар. Запад няма граници и не знае мяра. Когато осмиваш една религиозна личност каквато е Мохамед не можеш да очакваш демократично разбиране и потупване по рамото. Убийството не е решение, но и безконтролното осмиване на личности не е "свобода" на словото.
цитирай
20. 1997 - Добро попадение
22.01.2015 22:45
kass написа:
Изглежда човек не може да бъде свободен, ако не е "Шарли"?


Разбира се, че Е свободен, дори "да не е Шарли". Просто движението "не съм Шарли" се появи като противопоставяне от ДЯСНО позиционирани умове, които не могат да си представят да защитят ЛЕВИ художници от разстрел.
Те имат свои възгледи и своята свобода да ги отстояват, но при броенето на гласове аз, основан на своята свобода давам гласа си ЗА Шарли.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: demograph
Категория: Политика
Прочетен: 7961764
Постинги: 1599
Коментари: 8967
Гласове: 10305
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол