Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.08.2015 11:20 - Предпоследно за сваления "Боинг" MH-17: Капанът щракна
Автор: demograph Категория: Политика   
Прочетен: 1796 Коментари: 5 Гласове:
1

Последна промяна: 13.08.2015 00:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Последни новини - моментът в който милицията/сепаратистите/ разбира че е свален граждански самолет
https://uk.screen.yahoo.com/sky-news-latest/moment-militias-realise-downed-plane-124026106.html

Марк Солонин за сваления "Боинг" MH-17: Капанът щракна
Автор:
ykpaina
 
 Марк Солонин е известен като историк, публицист, автор на редица книги за историята на Втората световна война.

Но преди да стане писател, той е работил доста години в закрито авиационно конструкторско бюро по специалността си – инженер-авиоконструктор.
След заседанието на Съвета за сигурност на ООН петербургският интернет вестник "
Фонтанка
" го потърси именно в качеството му на инженер и експерт по въоръжението на много страни.
/В края на интервюто на "Фонтанка" - бонус от М. Солонин :)/

 

Ако е "Бук" – чий е?

 

- Марк Семьонович, как възникна версията за комплекса "Бук", дошъл в Донбас от Русия? Украйна също е разполагала с такива зенитно-ракетни комплекси. Освен това знаем, че опълченците са пленили украински комплекси "Бук" – тази новина се появи няколко дни преди катастрофата.

 

– Да, това би могъл да бъде и украински "Бук". Може да се докаже чий е бил всъщност, ако се използва метода на изключването. Заподозрените са точно два броя: Русия и Украйна. Относно техниката, пленена от опълченците, украинската страна твърди, че тя е била извадена от строя.

 

- Някои военни твърдят, че "Бук", който набързо е бил изваден от строя, може да бъде възстановен.

 

– Ако там е имало дори един украински войник с автомат Калашников и той дори един път е стрелял в таблото за управление, в електронния пълнеж на "Бука", въпросът за използването на комплекса може да се смята за закрит. Разбира се, той може да бъде ремонтиран. Но само в завода производител, където са налични всички комплектуващи. И стойността на един такъв ремонт ще бъде сравнима с цената на цялата електроника на новия комплекс.

 

- Но ние не знаем дали украинските военни наистина са повредили комплекса "Бук". Може пък, като е трябвало да бягат, да не са помислили за това?

– Може. Всичко е възможно. Ето за това именно се създава трибунал.Трибуналът не е място, където наказват. Това е място, където си изясняват нещата, изясняват кой е виновен. Но странното в случая е следното: Украйна иска трибунал, Русия е против.

 

 

Су-25

 

- През септември миналата година беше обнародван доклад на Международната техническа комисия, но той съдържа само технически данни. През март Международната следствена група публикува клип за това как ЗРК "Бук" напуска територията на Украйна след падането на самолета. Но от този клип не става ясно как се е оказал в Украйна. Няма друга официална информация. Как може да се правят заключения за вида на оръжието, с което е унищожен "Боинга"?

 

– Докладът, който публикуваха холандците, съдържа голям обем важна информация. Най-важното е, че е описано какво се е случило със самолета: било му е оказано много мощно мигновено въздействие с огнище в носовата част. Въз основа на най-различна информация – разговорите на диспечерите, данните от бордовото записващо устройство и др. – е установено, че екипажът е загинал фактически мигновено. Последните 3-4 секунди преди смъртта протичат в абсолютно работен режим. И в следващия момент са мъртви. Нямали са време нито да извикат, нито да натиснат някакъв бутон. Международната комисия прави заключението, че е имало мощно външно въздействие върху самолета от поток от предмети с голяма енергия и скорост. Точно така е написано в доклада. Там също изрично е посочено, че носовата част на самолета се е отделила най-напред. Ако се съди по разположението на отломките на земята, тя просто е била отсечена от самолета, а останалата част е продължавала да лети по инерция. Останалите фрагменти са пръснати на разстояние от 3 до 8 километра.

 

- Какви изводи трябва да следват от това?

 

– Въздействие с такава сила напълно изключва всички версии за Су-25 – за тактическия щурмовак с малки топлинни ракети, чиято бойна глава тежи 2-3 кг. Изключено е една такава ракета да причини подобни повреди. Дори ако по някакво невероятно чудо този Су-25 се е оказал на височина 10 километра и е успял да догони "Боинга".

 

- Защо му е да догонва "Боинга" или да се издига на неговата височина, за да изстреля ракета? Да не би да не може да я изстреля от по-малка височина?

 

– Не случайно обърнах внимание на факта, че външното въздействие се е стоварило върху носовата част на фюзелажа на "Боинга". За самоотбрана щурмовакът Су-25 може да носи две ракети за въздушен бой с топлинна глава за самонасочване.
Да предположим, че по някакво чудо този щурмовак, който по принцип лети на по-малка височина, се е издигнал на височина 8-10 км и без да разполага с бордови радиолокатор – а на Су-25 няма такъв – успява да открие в небето "Боинг", който се движи с по-голяма скорост, да го доближи и дори да изстреля срещу него ракетите си. Тогава тези мънички ракети щяха да отидат на мястото, за което са предназначени: в горещата точка. А горещата точка е двигателят. Самолетът, както вече казах, е един от най-големите в света. А двигателят си е направо най-големият, вписан е в Книгата за рекорди на Гинес. Естествено, той има много голяма мощност и голямо топлинно излъчване. Именно към това излъчване ще се насочи всяка ракета с топлинна глава за самонасочване. Тя може да повреди двигателя, двигателят щеше да се запали, много неща биха могли да се случат…

 

- Но картината щеше да изглежда по-различно.

 

– Да, самолетът нямаше да се разпадне, щеше да започне да се снижава. Щеше да започне пожар. Но това не означава мигновено изчезване на екипажа. Такъв тип самолет с изключени двигатели може да планира от височина 10 км, като прелети  80-100 километра. Това може да трае 5-10 минути. Щяхме да чуем гласовете на екипажа, съобщения до земята. Повредите щяха да изглеждат по съвсем друг начин. Не е изключено, че той щеше да долети до някое летище. Така че след като стана известно че въздействието е било изключително мощно и мигновено, могат да бъдат абсолютно изключени всички версии, свързани със Су-25.

 

- А ако например Су-25 се е блъснал челно в "Боинга"? Това също щеше да бъде много силно и мигновено взаимодействие. И също в носовата част.

 

– Прави сте. Това е единственият възможен вариант Су-25 да бъде използван като изтребител-прехващач. Ако Су-25 е налетял челно на "Боинга", и двата самолета щяха да станат на парчета. Но тогава щяха да бъдат открити  отломки от два самолета. Обаче никой дори не е споменавал такава безумна версия.

 

- Не, подобна версия съществува. Година след катастрофата австралийски журналисти представиха видео, на коетор опълченците оглеждат мястото на катастрофата на "Боинга". Те казват, че са свалили украински Су-25, а този Су-25 е свалил "Боинга".

 

– Това трябва де бъде потвърдено не от разговори на странични лица, а от намерени отломки от два самолета. При това фрагментите от единия да са вътре сред фрагментите на другия. Това е челен сблъсък. Не мисля, че някой ще разглежда сериозно версия за челен сблъсък  на "Боинга" и Су-25 на височина 10 километра.

 

 

 

Израелска ракета

- Нека да не е Су-25, но може да е бил използван някакъв друг изтребител? 

 

– Правилно мислите. Подобно въздействие би могла да окаже много мощна ракета "въздух – въздух".

 

- Значи версията "въздух – въздух" все пак не е изключена?

 

– Ако разсъждаваме абстрактно – да, не е изключена. Съществуват много мощни ракети "въздух – въздух", чиято бойна глава е само два пъти по-лека от тази на ракетата на "Бук". Теоретично, те могат да окажат такова въздействие. Само че Украйна няма носители на такива ракети. Това е като цяло доста рядко и много скъпо нещо. Руската ПВО авиация разполага с комплекс за прихващане на големи разстояния – изтребител МиГ-31 със страхотно тежка 490-килограмова ракета Р-33. Но в Украйна няма нищо подобно.

 

- Може би самата Украйна няма, но би могла да получи аналогичен самолет, например, от САЩ?

 

– Е тогава защо нашите генерали от самото начало лъжеха за Су-25? Трябваше да лъжат някак си технически по-грамотно. Да бяха казали точно това: Украйна се е сдобила с американски F-14 с ракета Phoenix, което не е било известно никога на никого . Макар че по-добре веднага да минаваме към версия за кълбовидна мълния или марсиански лазерен меч.

 

- Според Следствения комитет на РФ става дума точно за чуждестранна ракета "въздух – въздух". Вероятно - израелска.

 

– Въпросът не е каква е "по народност" ракетата, а какви са нейните размери и теглото на бойната глава. Boeing-777 е огромен самолет, тежи 300 тона, ширината на фюзелажа е 6 метра. Един от най-големите в историята на пътническата авиация. За да може с един удар да бъде отсечена носовата му част, е необходимо много силно въздействие. Това, за което говори следственият комитет, е израелска ракета за близък въздушен бой с топлинна глава за самонасочване. Тя принципно не е в състояние да причини такива повреди.

 

- А дали в Украйна би могъл да се появи тежък прехващач американско производство?

 

– В института ме учеха, че е възможно да се случи всичко, което не противоречи на законите за запазване на енергията и материята. Ако се опираме на това – да, би могъл. Но защо трябва да се измисля такава екстравагантна версия като тайни доставки на американски военни самолети, след като Украйна разполага със собствени зенитно-ракетни комплекси? И комплексите "Бук", и огромните С-200, които, разбира се, биха могли да свалят "Боинга".

 

 

 

Украински ЗРК

 

- Значи, това може да е бил украински ЗРК, останал от времето на Съветския съюз?

 

– Да, подобна версия не може да се нарече абсурдна. Хипотетично, от територията на Украйна би могла да бъде изстреляна ракета с далечен обхват. Например, С-200. Тя може да поразява цели на разстояние над 200 километра, това е достатъчно, за да стигне "Боинга" и да го свали. И задача на разследването е да го докаже, като събере необходимите доказателства.

 

- Все пак – С-200 или "Бук"?

 

– Тук засега ще оставя въпросителна, макар и съвсем мъничка. Само защото все още не са публикувани официално  резултатите от разследването относно издирването на поразяващите елементи от бойната глава на ракетата.

 

- Каква информация могат да дадат поразяващите елементи?

 

– Ами това е същото като пръстовите отпечатъци на убиеца върху дръжката на ножа, останал в тялото на жертвата. Поразяващите елементи във всяка бойна глава си имат своя специфика. А Западът е абсолютно наясно какви са тези елементи в ракета от ЗРК "Бук". Защото Русия навремето имаше неблагоразумието да продаде комплекси "Бук" на Финландия. Съответно, нашите западни партньори, както ги нарича Путин, разполагат със ЗРК "Бук" и с цялата техническа документация, имат възможност  да експериментират с ракетата. И ако сред фрагментите на сваления "Боинг" и в останките от телата на пътниците са открити тези малки джаджи – те са колкото монета от 2 рубли – можем да смятаме, че въпросът за оръдието на убийството е закрит.

 

- Какви доказателства биха могли да свидетелстват, че хипотетичният "Бук" е украински?

 

– Например, данни от радиотехническото разузнаване, ако Русия предостави такива. А руската армия, естествено, води такова разузнаване. Не мисля, че който и да е би възразил срещу едно такова твърдение. Край руската граница се води война. Пълномащабна война, с използването на стотици танкове и артилерийски системи. Би било глупаво да се предположи, че руското разузнаване, включително  радиотехническото и въздушното, не е контролирало ситуацията. И там със сигурност е имало наши технически средства, които лесно са могли да регистрират и действието на  системата за насочване, и превключването на радара на ЗРК в режим на съпровождане, и изстрелването на ракетата, и така нататък. Още повече, че това е наша техника – всички знаят как работи, на какви честоти, в какви различни режими.

 

- Като казвате "наша", имате предвид не руска или украинска, а съветско производство, нали?

 

– Естествено. Наша съветска техника, която след това беше разделена. Затова няма абсолютно никакъв проблем да бъде засечена със съветските, а сега – руски  средства за радиотехническо или въздушно разузнаване. Всичко това се е случило много наблизо, за модерното радиотехническо оборудване това не е никакво растояние. Няколко десетки километра от руската граница.

 

- Но не може да се изключи някакъв… хаос, да речем. Просто не се е водело разузнаване и това е.

 

– Ясно. Тогава търсете друг начин да докажете, че ракетата е била изстреляна от територията на Украйна.

 

 

 

"Алмаз-Антей"
/руски концерн, производител на въоръжение за противовъздушна и противоракетна отбрана

 

- Именно такъв начин е намерил "Алмаз-Антей": в анализа, който са направили неговите инженери, се твърди, че самолетът наистина е свален с ракета "Бук", но от територията на Украйна.

 

– Осъзнавайки това, което се е случило, инженерите от "Алмаз-Антей" казват: да, наистина е свален с "Бук". Но този "Бук" е бил изстрелян не от Снежное, а от Зарошченское.

 

- Тоест от територия, която е под украински контрол. Това е тяхно твърдение.

 

– На 17 юли 2014 година Зарошченское е под контрола на опълченците. Бойните действия са в разгара си и украинският Съвет за националната сигурност ежедневно публикува  карти. Нито едно командване няма да подценява своите успехи. Те всеки ден пишеха: изтласкваме ги, гоним ги, настъпваме, освобождаваме. При все това, макар че изтласкват и гонят, но от Зарошченское още не бяха ги изгонили. Има ги тези съобщения и официалните карти от 14, 15, 16 юли. Тоест до събитието. Съответно е изключена версията, че след това някак си са натъкмени.

 

- Всички изчисления дават отклонение плюс-минус няколко километра. Украинският "Бук" може да е бил някъде близо до Зарошченское, но на територията, контролирана от Киев.

 

– Първо, не няколко километра, а няколко десетки километра навътре в територията, контролирана от опълченците. Не забравяйте, че ЗРК "Бук" изглежда доста застрашително, но там няма никакво отбранително въоръжение, а бронята е лека и издържа само на куршуми. Тоест при първия изстрел от гранатомет – край. Да се промъкнеш с този "ковчег" дълбоко в територията на врага, че и благополучно да се измъкнеш, е някакво странно занимание.

Освен това, съществува чисто технически аспект. Характерът на разрушенията на самолета свидетелства, че ракетата го е ударила челно. Тя е летяла към самолета по насрещен курс и е отрязала носовата част чрез поразяващите елементи, които при разпръсването си са образували конус. Ако ракетата беше изстреляна от района на Зарошченское, щеше да удари самолета отстрани. Тогава тя щеше да нанесе съвсем различни поражения: щеше да реагира на огромното крило, на огромния двигател и щеше да отсече крилото.

 

- Защо не е могла да удари носовата част отстрани?

 

– Зенитните ракети имат неконтактен взривател. Почти невъзможно е с ракета да бъде ударен директно самолет, никой не разчита на това и затова се използва неконтактен взривател. В ракетите на ЗРК "Бук" той се задейства на дистанция 15-20 метра от целта.

Всеки самолет – и това го знаят и най-големите лаици – има отстрани едни огромни крила. А това е и самолет за големи разстояния, крилата му са гигантски, по-дълги от  фюзелажа. Под крилото има двигател – повтарям – най-големият в света, с диаметър над 3 метра. Ако ракетата идваше отстрани, взривателят щеше да "види" крилото и двигателя и щеше да взриви ракетата близо до крилото.

 

- Така и не ми става ясно защо ракетата да не може да мине покрай крилото и да удари отстрани носовата част?

 

– Тогава, за да е по-разбираемо, нека да обясня за поразяването на какви цели е създаден "Бук". Той е създаден включително и за прехващане на американски противорадиолокационни ракети. Представете си телеграфен стълб с диаметър 25 сантиметра и дължина 4 метра. Неконтактният взривател трябва да "види" предмет с такива размери. Ако той е в състояние да реагира на такъв предмет, по никакъв начин не би могъл да подмине крилото на "Боинга" и 3-метровия двигател. Щеше да се задейства, бойната глава щеше да се взриви и да откъсне крилото. Самолетът  щеше да започне да се върти и да се премята без едно крило и хаотична да пада към земята. При това поне някой от екипажа щеше да успее да извика, да натисне някакъв бутон или някак си изобщо да реагира.

 

- Специалистите от "Алмаз-Антей" със сигурност го разбират и въпреки това нищо не казват по този въпрос.

 

– Те го разбират толкова добре, че в първата публикация, която се появи в "Новая газета", показаха 29 картинки – от всякаква гледна точка. Но нямаше картинка, на която показват как според тях изглежда сближаването на ракетата със самолета и диаграма на разпръсването на поразяващите елементи. Разбирате ли, дори и да му е била поставена такава задача, един инженер не може да начертае нещо абсолютно абсурдно. Така че капанът щраква.

Международната комисия разполага с отломките, върху тях се вижда откъде са влизали поразяващите елементи, откъде са излизали. А ако са открити, както вече казах, поне няколко поразяващи елемента … Ако не се лъжа, в ракетата "Бук" те са 7600 броя. Разбира се, по-голямата част се разпръсват във въздуха. Но дори ако една стотна е попаднала в целта – това са 76 отвора. А 76 отвора са достатъчни на специалистите, за да определят от коя страна е дошла ракетата, какво накъде се е движило, къде е избухнало.

 

- Дори ако се установи, че е бил използван ЗРК "Бук" и ракетата е летяла срещу самолета, това само по себе си не предполага вината на едната или другата страна.

 

– При всяко положение, ако ракетата и летяла насрещно, значи – от територията, контролирана от опълченците. Или пък, съжалявам, но – от Руската федерация. А след това се появяват и косвени свидетелства: превозването на ракетата, за което, както разбрахме, следствената група има доста информация. Свидетелски показания. Не изключвам вероятността на съда да се появят такива свидетели, а засега да ги държат в тайна от съображения за сигурност. Вероятно ще има и снимки. Не изключвам дори да има очевидци на самото изстрелване. В края на краищата, това е гъсто населен район.

 

 

 

Натовското разузнаване 

 

- Защо западните страни не предоставят данни на своето разузнаване? Известно е, че разузнавателен самолет на НАТО се е намирал в небето между Полша и Румъния и "Боинг" MH-17 в някакъв момент е попаднал в обхвата на неговия радар.

 

– Украйна е голяма страна. И от зоната между Полша и Румъния до мястото, където е бил свален "Боинга", има 700-800 километра. И не забравяйте за кривината на земната повърхност и понятието "хоризонт".
Аз не съм готов да кажа напълно сигурно дали самолет AWACS, за който говорите, може да открие нещо на такава дистанция, а ако може – какво точно. Но кажете ми за какво му е на един натовски разузнавателен самолет да си напряга зрението да следи дали няма да изстрелят някаква ракета в Югоизточна Украйна? Той има абсолютно конкретна задача: да следи нещо калпаво да не долети до границите на НАТО. A да засича всяко изстрелване на ракета в Донбас… В Донбас тогава много неща са летели във въздуха.

 

- А знаменитите американски спътници? Защо американците не предоставят информация от техните спътници?

 

– Представите на широката публика за възможностите на разузнавателните спътници са безумно преувеличени. Най-малката височина, на която лети спътник, е 250 километра. Каквото може да се види с оптичните средства от такова разстояние – това и "вижда". Плюс това, между спътника и земята има облаци, замъгленост, всякакви атмосферни явления, някакви ледени частици и и т.н.

 

- Спътникът разполага с прецизна оптика с висока резолюция…

 

– Габаритите на тази оптика са ограничени от размерите на самия спътник. Там не можете да сложите телескоп. Дори едно малко телескопче тежи няколко тона. И освен това, спътникът не стои на едно място. Той се движи със скорост 8 километра в секунда. Времето, през което се намира над един обект, се измерва в секунди. Не, естествено, ако американците си бяха поставили задача на 17 юли 2014 година в 17 часа и 20 минути московско време да следят какво се случва в района на Снежное в Донбас, такава задача технически може да бъде решена. Трябва предварително да се организира необходимият спътник да се окаже в необходимата точка в необходимия момент. За да може именно през тези няколко секунди в полезрението му да попадне необходимото място на земята. Нещо повече, има ситуации, в които се жертва спътника – той може да бъде свален от орбита и за броените секунди преди да изгори, да успее да "види" нещо на земята от доста близко разстояние. Но за целта трябва да се знае предварително – къде, кога и какво искате да видите. А американците явно никой не ги е предупредил по кое време и къде точно някой ще сваля пътнически самолет.

 


Разговора води Ирина Тумакова, "Фонтанка.ру"

 

  

Бонус от Марк Солонин за всички, прочели дотук :) - публикуван е в неговия блог

 

 

30.07.15 г.

 

Някакво мощно въздействие от страна на високо енергийни обекти е отсякло носовата част на самолета.
И също някакво въздействие е отсякло първата част на интервюто – три въпроса и трите ми отговора.
Цитирам ги тук:

 

 

 - Марк Семьонович, защо Русия се обявява против международен трибунал

за "Боинга"? 

 

- Защото руското ръководство е абсолютно наясно какво ще е решението на този трибунал. Изобщо не се съмнявам, че на върховния главнокомандващ още в първите дни или дори часове са му доложили и имената на бойния разчет, и военното поделение, и тактическия номер на пусковата установка,  и т.н. Лесно можете да намерите в интернет обръщението към народа на Владимир Владимирович Путин, който в дванадесет и половина през нощта разказваше какво се е случило и как ръководството на РФ съчувства на жертвите. 

 

- Най-важното е "в дванадесет и половина през нощта", така ли? Тоест, това е било обръщение към някого, който по това време не спи?

- Абсолютно. По това време не спи западното полукълбо, включително САЩ. Нито след Беслан, нито след терористичния акт на Дубровка

, нито след други тежки събития, каквито у нас имаше в изобилие за 15 години, Путин не се е обръщал към народа посред нощ.

И забележете – трагедията не е станала на руска територия, сред загиналите няма нито един руски гражданин, самолетът няма никаква връзка с Русия. Можете да видите още и моториката на тялото на Владимир Владимирович: аз, например, не мога да си го спомня толкова развълнуван.

Затова изобщо не се съмнявам, че му е била доложена цялата информация. И, естествено, че в Съвета за сигурност Руската федерация ще се възползва от правото си на вето. Което сме получили в наследство от нашите дядовци и бащи като победители във Втората световна война.

 

- Но какъв е смисълът от това самоизобличаване? Според юристите, така или иначе съществува механизъм за преодоляване на това вето, например – с гласуване в Общото събрание на ООН. Това прилича на позиция на крайно отчаяние. 

 

- А това е точно ситуация, която предизвиква крайно отчаяние. Искам да акцентирам вашето внимание не само върху онези триста загинали граждани на ЕС и на други страни, но и върху още нещо.
Съществуват строги международни норми, които забраняват предаването на зенитни ракети на всякакви неконтролируеми, бандитски въоръжени групировки. Дори ако става дума за малък преносим зенитно-ракетен комплекс. А в дадения случай е било използвано оръжие, което може да поразява цели на височина до 20 километра.

Тоест това е комплекс, който може да свали всеки самолет с президента на всяка страна. Такава ракета може да действа по наземни и надводни цели. Тя може да изпрати на морското дъно круизен лайнер с няколко хиляди души. Може да попадне в атомна електроцентрала, химически завод. И така нататък.

И ако се установи, че Русия е предала оръжие с такава мощност и с такива възможности на някакви съмнителни и не контролирани от никого въоръжени групировки, това означава страхотно тежък удар и за международната сигурност, и за репутацията на Русия.
Ако това е възможно, какво още може да се очаква от нея? Западните политически лидери
със сигурност ще зададат този въпрос.

 




Тагове:   Украйна,   ООН,   истината,   боингът,   РУСИЧ,


Гласувай:
2
1



1. aboychev - ИЗБИВАНЕТО НА 287 ПАСАЖЕРИ В ГРАЖДАНСКИ САМОЛЕТ
02.08.2015 11:37
ЗА РУСКИТЕ ИДИОТИ ТОВА ВЕЧЕ Е ТРАДИЦИОНЕН ПОДХОД
УБИЙЦИТЕ В РУСИЯ СА СВИКНАЛИ ДА БЪДАТ БЕЗНАКАЗАНИ
И ДА СА НА ВЛАСТ В КРЕМЪЛ
ТАКЪВ Е И УБИЕЦЪТ ПУТИН И ОБКРЪЖЕНИЕТО МУ
ЗАТОВА И НЕДОПУСКАТ МЕЖДУНАРОДЕН ТРИБУНАЛ.
КАТ РУСИЯ НЯМА ВТОРА, ТЪЙ МОГЪЩА НА СВЕТА
НА ИДИОТИТЕ ОПОРА, А НА САДИСТИТЕ СТРАСТТА
цитирай
2. 1997 - Къде може да се прочете докладът?
02.08.2015 12:06
"Въз основа на най-различна информация – разговорите на диспечерите, данните от бордовото записващо устройство и др. – е установено, че..."
Моето впечатление е, че окончателен доклад няма, а разговори на диспечерите не са публикувани.
Ако още няма такива и авторт говори предварително, то разбираема е съпотивата на Русия, че ще бъде орезилена без доказателства.
цитирай
3. aboychev - ТЯ ОТДАВНА СЕ ОРЕЗИЛИ
02.08.2015 12:47
КРИЕЙКИ ДОКАЗАТЕЛСТВА
цитирай
4. oranjevia - Нищо не е щракнало. Доказано е, че ...
09.08.2015 10:40
Нищо не е щракнало. Доказано е ,че ракетата е руска,толкова ,колкото и че Сергей Антонов е наел Агджа.
цитирай
5. demograph - Глух/а ли си? Не чу ли, че капана щракна?
13.08.2015 01:43
oranjevia написа:
Нищо не е щракнало. Доказано е ,че ракетата е руска,толкова ,колкото и че Сергей Антонов е наел Агджа.

В ООН , в Ню Йорк чуха, ти не чуваш. Няма и да чуеш докато си нахлупил ушанката..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: demograph
Категория: Политика
Прочетен: 4955202
Постинги: 1542
Коментари: 8703
Гласове: 7527
Календар
«  Януари, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Блогрол