Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2015 22:56 - Пропагандната война убива душите ни. Това е Война!...Пазете се.
Автор: demograph Категория: Политика   
Прочетен: 1736 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Автор: ykpain
Руският журналист Владимир Яковлев – основател, първи главен редактор, генерален директор и собственик на Издателска къща „Комерсант” – разказва за методите, които усилено използва руската пропаганда.


Интересно, дали сега разгласявам някаква държавна тайна?

Все пак добре си спомням учебника със синия размазан печат на специалното подразделение и тетрадката за лекции с номерирани страници, за по-сигурно прошити с дебел восъчен конец.


Съвършено секретно


Следвах в журналистическия факултет на МГУ, където имаше военна катедра /в СССР така наречените „военни катедри” във вузовете подготвяха висшистите за офицери, без да им се налага да ходят в казармата – бел. ykp./.
В обстановка на секретност преминавахме обучение по специална бойна пропаганда – изкуството да се сее раздор в редиците на противника чрез дезинформиране и манипулиране на съзнанието.


Трябва да ви доложа, че това е нещо страшно. Без майтап.

Бойната („черната”) пропаганда допуска всякакво изопачаване на реалните факти за постигането на своите цели. Това е едно ефективно оръжие, което се използва с една единствената цел – да изключи мозъка на противника.

Методът „гнила сельодка”. Методът „преобърната пирамида”. Методът „голямата лъжа”. Принципът „40 на 60”. Методът „абсолютно очевидно”.


Всички тези методи и техники са ви познати. Просто не го осъзнавате. И не ви се полага да го осъзнавате.


Учеха ни да използваме техниките на специалната бойна пропаганда срещу войниците от армията на противника.
Днес те се използват срещу мирното население на нашата собствена страна.
Вече две години, като чета руските вестници или гледам телевизионните шоу програми, с интерес забелязвам, че онези, които в Русия 
координират тиражирането и интерпретирането на новините, явно са учили по същия учебник, при оня същия жизнерадостен полковник или при негови колеги.

Да вземем метода „гнила сельодка”. Той действа по следния начин. Съчинява се някакво лъжливо обвинение. Важно е то да бъде максимално мръсно и скандално. Например, добре действа обвинение за дребно мошеничество или, да речем, за блудство с малолетни, или пък убийство, желателно от алчност.


„Гнилата сельодка” изобщо не цели обвинението да бъде доказано. А цели да предизвика широко, публично обсъждане за това, че то е… НЕсправеделиво и НЕоправдано.


Човешката психика е устроена така, че веднага щом обвинението става предмет на публично обсъждане, неизбежно се появяват негови „привърженици” и „противници”, „познавачи” и „експерти”, пламенни „обвинители” и яростни „защитници” на обвиняемия.


Но независимо какво е виждането им, всички участници в обсъждането отново и отново произнасят името на обвиняемия заедно с мръсното и скандално обвинение, като по този начин втриват все повече от тази „гнила сельодка” в „дрехите” му, докато накрая този „мирис” не започне да го следва навсякъде.

А въпросът „наистина ли е убил/откраднал/блудствал или всъщност не е” е главното, което се споменава заедно с името му.


Или да вземем метода „40 на 60”, измислен още от Гьобелс. Той се състои в създаването на медии, 60% от информацията на които е в интерес на противника. Обаче, след като по този начин спечелят доверието му, останалите 40% се използват за едно извънредно ефективно – благодарение на доверието – дезинформиране.

По време на Втората световна война е имало радиостанция, която е слушал антифашисткият свят. Смятало се е, че тя е британска. И чак след войната е станало ясно, че всъщност това е била радиостанция на Гьобелс, която е работела според разработения от него принцип „40 на 60”.


Много е ефективен методът „голямата лъжа”, който малко прилича на „гнилата сельодка”, но действа по друг начин. Той се състои в следното: на аудиторията трябва максимално убедително да се предложи някаква толкова глобална и ужасна лъжа, че човек фактически да не е в състояние да повярва, че за такова нещо може да се лъже.


Номерът в случая е, че от добре измислената и правилно поднесена „голяма лъжа” слушателят или зрителят получава дълбока емоционална травма, която след това дълго време ще определя неговите възгледи въпреки всички доводи на логиката и разума.


В този случай особено добре действат лъжливите описания на жестоки гаври с деца или жени.


Можем да допуснем, че съобщението за разпънатото на кръст дете поради дълбоката емоционална травма, което предизвиква, ще определи задълго възгледите на човека, който е получил тази информация, колкото и след това някой да се старае да го разубеди, като използва обикновени логични аргументи.


Но нашият жизнерадостен полковник особено почиташе метода „абсолютно очевидно”,  резултатът от който не е бърз, но затова пък е надежден.


Вместо да доказвате нещо, вие поднасяте на аудиторията това, в което искате да я убедите, като нещо напълно очевидно, което се разбира от самосебе си и затова несъмнено се подкрепя от по-голямата част от населението.


Въпреки очевидната му простота, този метод е изключително ефективен, тъй като човешката психика автоматично реагира на мнението на мнозинството, като се стреми да се присъедини към него.


Трябва само да се помни, че мнозинството задължително трябва да е преобладаващо, а подкрепата му – абсолютна и безусловна. Иначе няма да възникне ефектът на присъединяването.


Но ако тези условия са налице, броят на привържениците на „позицията на мнозинството” започва постепенно, но сигурно да расте, а с времето нараства вече в геометрична прогресия – главно за сметка на представителите на низшите социални слоеве, които са най-податливи на „ефекта на присъединяването”.

Един от класическите начини за потвърждаване на метода „абсолютно очевидно”, например, е публикуването на резултатите от различни социологически проучвания, които показват абсолютно единство на обществото по един или друг въпрос.
Естествено, методиката на „черната” пропаганда не изисква тези резултати да имат каквато и да е връзка с реалността.


Мога да продължавам 
още. Това го учихме всъщност цяла година, списъкът с методите е доста дълъг. Обаче не е това най-важното.

Важно е следното. Методите на „черната” пропаганда въздействат на аудиторията на едно дълбоко психологическо ниво по такъв начин, че последствията от това въздействие не могат да бъдат отстранени с обикновени логични аргументи.

„Голямата лъжа” постига този ефект чрез емоционална травма. Методът на очевидното – чрез „ефекта на присъединяването”. „Гнилата сельодка” – чрез вграждането в съзнанието на аудиторията на директна връзка между обекта на атаката и мръсното, скандално обвинение.

Казано накратко, специалната бойна пропаганда превръща човека в зомби, което не само активно подкрепя вградените в съзнанието му настройки, но и се противопоставя агресивно на онези, които имат други възгледи или се опитват да го разубедят, като използват логични аргументи. Всъщност, това е закономерно. 
Всички методи на специалната бойна пропаганда имат една обща цел: да се отслаби армията на противника, като се провокират в редиците й вътрешни междуособици, взаимна ненавист и недоверие.


А днес тези методи ги прилагат срещу нас самите. Резултатът, до който водят, е точно този, заради който всъщност са били създадени. Само че взаимната ненавист и вътрешните междуособици възникват не в армията на противника, а в нашите домове и семейства.

Просто излезте навън и вижте как се промени страната за последните три години. Струва ми се, че срещу собственото население специалната бойна пропаганда работи даже по-ефективно, отколкото срещу войниците на противника.


Може би защото за разлика от войниците на противника мирното население не може да се защити.

liveinternet.ru

Вгледайте се в българската действителност.
Не правят ли точно това"българските" медии?
Не се ли води същата война срещу всеки от нас?...Пазете душите си.
Пазете децата си от изстрелите на руската пропаганда.
Те убиват душите ни.





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: demograph
Категория: Политика
Прочетен: 7987580
Постинги: 1599
Коментари: 8967
Гласове: 10333
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол