Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2013 18:47 - Езикът на Коминтерна - скопеният jазик на скопияни
Автор: demograph Категория: Политика   
Прочетен: 2921 Коментари: 2 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Езикът на скопияни не е македонски език

 

Асен Чилингиров из „Гръцки дневници”

 

В   Костурско

……………………………………………………………………………………………………………

Но в този тъй богат с приключения ден трябваше да преживея още едно приключение. В пълната чакалня имаше едно единствено място на една дървена пейка и аз седнах на него. Освен мене, на пейката седяха още три възрастни жени и едно малко момиченце на 5–6 години.

Заслушах се в техния разговор и с най-голяма изненада констатирах, че говорят на български.

При това на истински български, а не на посръбчения македонски jазик“.

А малкото момиченце говореше на български тъй сладко, както много отдавна, от моето детство, не бях чувал. По едно време дойде и един младеж в гръцка военна униформа, явно техен познат.

Най-възрастната жена, очевидно бабата на момиченцето, го заговори на гръцки, размениха си няколко приказки и той си тръгна. Тази жена беше най-интересната от групата.

Така съм си представял героинята на Талев баба Султана с величествена, могъща фигура и решителен, но топъл човешки поглед.

Като забелязаха интереса ми, една от жените, най-младата трябва да беше на 50–60 години; тук трудно може да се отгадае точната възраст стана от пейката и се доближи до мене, като ме запита по гръцки:

А по пу исте, кирие?“ (Откъде сте, господине) – „А по то Вулгарѝя“ – отговорих и повторих по български: „От България съм. А вие от де сте? Не мога да се наслушам на хубавия ви български език.“

Ах! Българин!“ – извикаха трите едногласно и не можеха да сдържат радостта си от срещата. Обясниха ми, че са от едно село зад Преспанското езеро, до албанската граница. В миналото селото било изцяло българско, но сега останали малцина, които

си говорят по български.

Ето, видя ли?“ – каза ми старата. – „И това момче, което беше тука,

е българче, но вече не говори български. А в казармата ще го направят грък.“

 

Похвалих ги за чудно хубавия им, напевен като песен български езикпо-късно щях да чуя и от други да говорят за напевния български език на българите от Западна Македония.

 

Хубав е, много е хубав нашият език каза старата, – не е като езика на

ония, от Скопие. Оня не е нашият език!“….

……………………………………………………………………………………………………………………….




Тагове:   траки,   Бойко Борисов,   политика,   ДПС,   БСП,   новини,   македония,   скопие,   революция,   държава,   Славяни,   избори,   език,   телевизия,   кредит,   парламент,   младежи,   демокрация,   манипулация,   КОСТУР,   полиция,   медия,   власт,   Чакалите,   лъжа,   данъци,   македонци,   наркотици,   терорист,   олигархия,   монополите,   Чилингиров,   нов свят,   ипотечен кредит,   свобода на словото,   кредитна карта,   такси,   страх,   убийци,   свобода,   българи,   турци,   студенти,   съзнание,   затвор,   ГЕРБ,   видео,   РЗС,   управляващи,   алексей,   банка,   протести,   история,   президент,   измама,   гърци,   икономика,   пропаганда,   конспирация,   Петров,   ДСБ,   Реквием,   просвещение,   бандити,   фалшификати,   партии,   корпорация,   популизъм,   кукли,   асимилация,   Икономическите,   пеласги,   движения,   комитети,   уплаха,   жълти медии,   тоталиризъм,   бспдпс,   криминали,   парламе,   орловмост,   корпокацията,   насветовнатабанка,   корпокрацията,   маши,   креди,


Гласувай:
7



1. schumpov - Веднъж разговарях с група ученици ...
21.10.2018 17:25
Веднъж разговарях с група ученици от Македония. С някои се разбирахме добре и те дообясняваха казаното на другите. В последствие разбрах, че тези с които се разбирахме бяха македонски албанци и те обясняваха на сръбските македонци.
цитирай
2. mediatore - Абсурд...!
05.01.2021 10:29
Преди години, в едно италианско кафене, дочух "македоно "_ българска реч от един младеж на около 25 години.Попитах го от къде е ." От Македония .А ти?" "От България.
Е! Значи и двамата сме българи" Той обаче ми отговори по начин, който ме ШОКИРА !
"Не! _ казва _майка ми и баща ми бяха българи.Аз съм македонец."
Без коментар!



цитирай
Търсене

За този блог
Автор: demograph
Категория: Политика
Прочетен: 7939596
Постинги: 1599
Коментари: 8967
Гласове: 10297
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол